5 grunde til at du har brug for en hjemmeside

Hvorfor overhovedet have en hjemmeside?

Kan man i virkeligheden ikke bare klare sig med en facebookside og et godt omdømme?

Sagen er den at uden en hjemmeside, kan din forretning fremstå som uprofessionel. Du kan endda risikere at dine potentielle kunder begynder at tvivle på legitimiteten af din virksomhed. Udover denne vigtige grund for at have en hjemmeside, får du her 5 gode grunde til at investere i en professionel hjemmeside.

1. Fremstå professionel og valid

Vi lever i en verden, hvor der dagligt skyder hundredvis af nye fup-virksomheder frem kloden over. Har du en forretning uden en hjemmeside, risikerer du at dine kunder tvivler på legitimiteten af din virksomhed. Faktisk viser undersøgelser at op mod 56 procent af forbrugerne ikke stoler på en virksomhed uden en troværdig hjemmeside.

Med en en professionel og nøje udtænkt hjemmeside fremstår din virksomhed troværdig, og kan gøre et stærkt og positivt indtryk på dine potentielle kunder. Det giver dig mulighed for, at vise dit komplette sortiment af produkter og services, som understøtter troværdigheden, og endda giver dig større chancer for flere og større salg.

2. Forstå dine kunder bedre og find flere af dem

En hjemmeside giver dig masser af muligheder for at forstå dine kunder, og dermed bedre kunne finde flere af dem. 

Du kan både spørge om feedback i spørgeskemaer, eller spore dine besøgendes færden med f.eks. Google Analytics. Med muligheden for at indsamle og analysere data om dine kunder, kan du få en bedre forståelse for dine kunders præferencer, interesser og behov.

Når du først har data om din eksisterende kundegruppe, kan du begynde at lede efter nye kunder med samme interesser og lede dem ind på din hjemmeside. 

Med analyseværktøjer som Google Analytics og Google Tag Manager, har du også mulighed for at specificere forbedringspotentiale på din hjemmeside. Du får nemlig mulighed for at se om der er specifikke områder på din hjemmeside, hvor dine kunder afbryder forbindelsen til din hjemmeside. Når du ved hvor dine kunder begynder at tvivle på din forretning, kan du sætte ind og overbevise kunderne om at du er det rigtige valg for dem.

3. Fjern begrænsningerne og fang kunderne online

Op mod 86 procent af danske internetbrugere bruger nettet til at søge information og sammenligne priser. Informationssøgningen er en stor del af købsprocessen og derfor er det utroligt vigtigt at din forretning er repræsenteret online. 

Du kan se på en hjemmeside som en sælger der aldrig holder fri. Når du er gået hjem fra arbejde, står din hjemmeside klar, dag og nat, til at håndtere de forespørgsler du normalt skal svare på manuelt. En hjemmeside kan guide din kunde gennem informationssøgning, praktiske spørgsmål og – hvis den er lavet godt og gennemtænkt – endda føre kunderne til at lægge penge i din kasse. Alt dette mens du ligger på sofaen og lader op til næste dag. 

4. Det er ikke så dyrt og besværligt som du tror

Du behøver ikke at have en særlig stor forståelse for teknisk for at kunne håndtere en hjemmeside. Hvis vi udvikler din hjemmeside til din virksomhed får du adgang til en visuel og brugervenlig administration, hvor du kan styre dit indhold. Desuden kan du integrere hjemmesiden med et utal af programmer som economic og mailchimp, som kan reducere den tid du bruger på de mere administrative opgaver. 

En hjemmeside behøver heller ikke at være en dyr investering. Alt efter hvor avanceret din hjemmeside skal være kan vi hjælpe dig i gang for priser der er overkommelige for de fleste. Du kan dog overveje om det giver mening for din virksomhed at investere et større beløb, og derved få optimeret hjemmesiden til at konvertere dine besøgende til betalende kunder. 

5. (Fast)Hold kontakten

En hjemmeside er et rigtigt stærkt værktøj til at fastholde interessen hos dine kunder. En hjemmeside giver dig mulighed for at opsamle email-adresser, som du senere kan bruge til at sende nyhedsbreve om nye produkter, nye services eller andet værdifuldt indhold til din kundegruppe. 

En hjemmeside kan også suppleres med blog-sektion (som vi har gjort her med vores Videnscenter), hvor du kan skabe indhold som gør din målgruppe klogere, og på den måde positionere dig som ekspert indenfor dit område. 

Der er mange flere argumenter for at din virksomhed bør have en hjemmeside, og er du interesseret i at høre nærmere om dine muligheder er du altid velkommen til at kontakte os på info@nuub.dk.