Sådan giver du adgang til din Google Ads konto

Der kan være flere grunde til at du vil give andre adgang til din Google Ads konto. Oftest er det for at give dit marketingbureau adgang til at vedligeholde dine betalte aktiviteter på Google, men det er også muligt at give adgang til blot at se indstillinger og opsætning uden at redigere.

At give adgang til din Google Ads konto er en relativt nem proces. Vi har her beskrevet 6 trin som du skal gennemføre for at tilføje en ny bruger til din Google Ads konto.

1. Log ind på din Google Ads konto

Åben din browser og gå til siden ads.google.com. Indtast dit brugernavn og password.

Har du endnu ikke oprettet en Google Ads konto kan du følge vores guide her.

2. Naviger til Adgangsadministrationen

Efter du er logget ind på din Google Ads konto, skal du klikke på tandhjulsikonet i venstre side af skærmen med teksten “Admin”. Herefter vælger du menupunktet “Access and security”.

3. Tilføj ny bruger

Du kan nu se en oversigt over alle brugere der har adgang til din Google Ads konto. For at tilføje en ny bruger skal du klikke på + ikonet i den blå cirkel.

4. Indtast detaljer om den nye bruger

Du bliver nu præsenteret for et vindue hvor du bliver bedt om at indtaste email adresse på den bruger du vil invitere til dig Google Ads konto. Sørg for at indtaste den korrekte email til den nye bruger.

5. Tildel rettigheder

Når den nye brugers emailadresse er indtastet, skal du beslutte dig for hvilket niveau af adgang den nye bruger skal have. Der findes, som standard, tre adgangsniveauer: Administrator, Standard og Læser. Du kan læse mere om adgangsniveauer længere nede i denne artikel.

For at give os den nødvendige adgang til at varetage dine Google Ads kampagner, skal du tildele niveauet “Standard”.

6. Invitér den nye bruger

Det er nu tid til at tildele adgangen og invitere den nye bruger ind til din Google Ads konto. Dette gøres ved at klikke på linket “Send invitation”.
Den nye bruger vil nu modtage en email med et unikt link der giver adgang til dig Google Ads konto.

Roller og adgangsniveauer

Tildeler du rollen “Standard”, vil den nye bruger have adgang til at starte/stoppe eksisterende kampagner, oprette nye og ændre overordnede indstillinger og budgetter i Google Ads. Det vil typisk være denne rolle du tildeler nye brugere som skal have mulighed for at varetage dine kampagner.
Tildeler du derimod rollen “Læser”, har den nye bruger kun adgang til at se dine kampagner og indstillinger, og kan altså ikke redigere eller ændre noget på din konto. Denne rolle kan være brugbar hvis du skal bruge en vurdering af din opsætning, men ikke føler dig tryg ved at give fuld kontrol over dine aktiviteter.

Der findes tre roller du kan tildele nye brugere på din Google Ads konto; Administrator, Standard og Læser.

Det er til enhver tid muligt for dig, som ejer og administrator af kontoen, at fjerne brugeres adgang til din Google Ads konto.

Når vi skal varetage dine annoncer på Google, er det nødvendigt at vi får adgang til din Google Ads konto med rollen “Standard”. Det er vigtigt at kontoen er oprettet af dig og står i dit navn. Både fordi det letter faktureringsprocessen, men også fordi det sikrer at den data der indsamles gennem din annoncering på Google, gemmes på din profil. Det betyder, at du ikke mister denne data hvis du en dag skulle opsige vores samarbejde.

Vil du have sparring på dine Google Ads?

Har du brug for sparring på dine eksisterende kampagner, eller skal du bruge hjælp til at vækste din virksomhed gennem Google Ads, er du altid velkommen til at kontakte os for at høre mere om hvordan vi kan hjælpe dig.